Konspekt lekcji biologii w klasie III gimnazjum
Prowadzący: Ewelina Gryczka
Klasa: III gimnazjum
Przedmiot: Biologia
Dział programowy: Dziedziczność i zmienność genetyczna.
Temat: DNA jako nośnik informacji genetycznej
Cel ogólny:
Zapoznanie
ucznia z budową i funkcją DNA oraz cechami kodu genetycznego.
Cele szczegółowe:
1. Wiadomości:
Uczeń:
- wyjaśnia pojęcie genu , kodu genetycznego, informacji genetycznej, chromosomu
- wyjaśnia współzależności między DNA a kodem genetycznym i genem
- zna budowę DNA i chromosomu
- wyjaśnia cechy kodu genetycznego- trójkowość, uniwersalność
- wyjaśnia współzależności między DNA a kodem genetycznym i genem
- zna budowę DNA i chromosomu
- wyjaśnia cechy kodu genetycznego- trójkowość, uniwersalność
2. Umiejętności:
Uczeń:
- przedstawia w postaci schematycznego
rysunku chemiczną budowę DNA
-analizuje strukturę przestrzenną DNA
-określa biologiczną rolę DNA
- potrafi zastosować komputer do pogłębiania
wiedzy
3. Postawa:
- ma świadomość biologicznej roli DNA w życiu
każdego organizmu
-zdaje sobie sprawę że, prawidłowa informacja
genetyczna jest warunkiem zdrowia
-
jest przekonany o możliwości wykorzystania
komputera do rozwiązywania problemów z dziedziny biologii
- kształtuję postawę
korelowania informacji teoretycznych z działaniami praktycznymi
4. Metody:
- prezentacja filmu ukazującego
budowę chemiczną i przestrzenną DNA
- prezentacja schematów
5. Forma pracy:
- indywidualna, lekcja z filmem
6. Środki dydaktyczne:
-animacje
-filmiki
-ryciny
7.
Przebieg lekcji:
Faza wprowadzająca:
- powitanie
uczniów, przypomnienie w formie burzy mózgów informacji z poprzednich zajęć,
- organizacja pracy na lekcji
Faza realizacyjna:
- prezentacja filmów ukazujących
budowę i strukturę DNA
- ukazanie schematów budowy DNA, chromosomu
- wypełnienie kart prac
Faza podsumowująca:
- podsumowanie treści, metod
pracy, wnioski, zadanie pracy domowej.
Praca domowa:
W domu proszę o przedstawienie w dowolnej formie funkcji i roli DNA.
W domu proszę o przedstawienie w dowolnej formie funkcji i roli DNA.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz